17 listopada 2013

Ksiądz prałat Roman Pindel - biskupem bielsko-żywieckim


Ks. prof. dr hab. Roman Pindel został mianowany przez papieża Franciszka nowym biskupem bielsko-żywieckim. 55-letni ks. R. Pindel jest cenionym biblistą, pedagogiem, koordynatorem Odnowy w Duchu Świętym archidiecezji krakowskiej. W 2011 r. został rektorem Wyższego Seminarium Duchownego w Krakowie. W rozmowie z „Gościem Bielsko-Żywieckim” nowo mianowany ordynariusz podkreślał wczoraj, że nominację biskupią postrzega w kategoriach dynamiki powołania kapłańskiego: - Kiedy wstępowałem do seminarium, nie spodziewałem się niczego, co później było moim udziałem. Pracowałem jako kapłan w parafii, później na uczelni. Bliska mi była odnowa charyzmatyczna. I oto pojawiło się nowe powołanie: do seminarium, w którym pełniłem najpierw posługę ojca duchownego, a teraz rektora. I znów pojawia się nowe powołanie - by prowadzić Kościół diecezjalny jako biskup.
Wartą odnotowania ciekawostką jest fakt, iż nowy biskup bielsko-żywiecki pochodzi z Wadowic a do liceum uczęszczał w… Andrychowie. - Spotkałem tutaj wspaniałego katechetę ks. Jana Zacharę. Wiele mu zawdzięczam. Myślę, że to dzięki niemu zrodziło się we mnie powołanie kapłańskie mówił w rozmowie z „Gościem Bielsko-Żywieckim”.


Zacytujmy jeszcze jedną wypowiedź dla „Gościa Bielsko-Żywieckiego”, tym razem ks. Jana Figury, proboszcza parafii św. Stanisława w Andrychowie, seminaryjnego rocznikowego kolegi ks. prof. Romana Pindla. - Nasz nowy biskup jest osobą bardzo dobrze wykształconą, a przy tym świetnie potrafi tę wiedzę przekazywać zarówno jako wykładowca, jak i podczas parafialnych rekolekcji. Biskup nominat ma dar dobrego nawiązywania kontaktów z ludźmi i świetnie potrafi rozeznać drugiego człowieka. Jest niesłychanie pogodny, często się uśmiecha, a przy tym potrafi być stanowczy i konsekwentny w działaniu. Dobrze zna księży naszej diecezji - i to także powinno mu pomóc w wypełnianiu z powodzeniem nowych obowiązków.

Więcej informacji o nowym biskupie bielsko-żywieckim dostępnych jest  m. in. tutaj:




LinkWithin