2 maja 2013

Ludzie piszą. Tego jeszcze w Andrychowie nie było


Napisał do nas Pan Adam z Andrychowa. List publikujemy w całości:
"Witam Panów! Pozwalam sobie napisać tych kilka słów, bo chciałbym podzielić się Państwem paroma uwagami na temat obchodów 1 Maja w Andrychowie. Nie mam nic do tego, jak lewica świętuje, ale nie podoba mi się, że w święto państwowe przy miejskim obelisku rozwiesza się flagi partyjne SLD i związkowe OPZZ. Tego w Andrychowie jeszcze nie było! Przez osiem lat kadencji Pietrasa nigdy po mieście nie rozwieszano flag PiS ani Solidarności. Nie manifestowano w tak otwarty sposób sympatii partyjnych. Dzisiaj przeczytałem, że pod pomnikiem składali kwiaty burmistrz Żak i starosta Jończyk. Dla mnie jest to właśnie mieszanie samorządności z polityką, chyba że poszli tam jako działacze partyjni albo związkowi.
Ciekawe, czy 3 Maja ci sami ludzie będą witać wiernych na schodach do kościoła? Dziwne też, że lewica z Wadowic świętuje w Andrychowie a nie na własnym podwórku. Jak chodzi o pomnik, to ja jeszcze pamiętam, że pierwotnie był on „poświęcony” pracownikom służby bezpieczeństwa komunistycznej Polski. Dopiero później zmieniono napis na ten, co jest teraz. Pozdrawiam i załączam zdjęcia spod pomnika.”

Nazwisko do wiadomości redakcji.

Panie Adamie, bardzo dziękujemy za Pańskie refleksje (podzielamy je w pełni) oraz fotografie. Serdecznie pozdrawiamy i zapraszamy na jutrzejsze obchody Święta Konstytucji 3 Maja.


O andrychowskich obchodach można przeczytać tutaj:

LinkWithin