5 sierpnia 2013

Felieton. Dwie rzeczywistości?


Straciłem już wiarę, że doczekam się porządnej i zgodnej z faktami relacji z obrad sesji w Nowinach Andrychowskich. W ubiegły czwartek odbyło się nadzwyczajne posiedzenie Rady Miejskiej, które nie będzie transmitowane w internecie. Padło wówczas bardzo wiele ostrych słów pod adresem rządzących i przewodniczącego rady. To na tym spotkaniu poruszyliśmy kilka bardzo istotnych dla mieszkańców kwestii. 

Niestety, niemal nic z tego nie znalazło się w materiale opublikowanym na portalu samorządowego miesięcznika przez Marka Nycza, redaktora naczelnego NA z Kęt.

Prawdą jest, że bez zbędnych dyskusji rada przegłosowała uchwały, które pozwolą ruszyć kilka gminnych inwestycji. Z zasady nie blokujemy inicjatyw burmistrza. Jeśli tylko jakiekolwiek się pojawiają, cieszymy się jak mały szczeniak pchłami:) Samego burmistrza zresztą na sesji nie było, ale reprezentował go zastępca Tomasz Partyka. 
W ramach „wolnych wniosków i zapytań” poprosiłem o wyjaśnienie sytuacji w CKiW. Zapytałem, czy my jako Rada Miejska nie możemy zabrać głosu sprawie niby reform w tej instytucji. Nie mam zamiaru siedzieć cicho, gdy dzieje się krzywda zasłużonym dla andrychowskiej kultury pracownikom, a przyjmowane do pracy są osoby z zewnątrz mające zarzuty prokuratorskie. Od czego jest przewodniczący rady Roman Babski i przewodniczący komisji kultury Kazimierz Szczepański? Czy znowu uznają te działania jako polityczne? Przy okazji dowiedzieliśmy się, że związkowcy, którzy przyszli na spotkanie z Tomaszem Żakiem, dokonali „najścia” czy wręcz „napadu” na burmistrza. Faktem jest również, że Tomasz Partyka z jego specyficznym poczuciem humoru przekazał mi, że na pytania o CKiW może odpowiedzieć dyrektor tej instytucji, która aktualnie przebywa na urlopie. Zabawne, prawda?
Podczas sesji poruszyłem także sprawę budowy "osiedla romskiego" przy ulicy Fabrycznej. Pytałem, dlaczego radni nic na ten temat nie wiedzą. Jak mam w tej sytuacji odpowiadać mieszkańcom na zadawane mi pytania? Skandalem jest dla mnie to, że w tak istotnych sprawach ani radni, ani mieszkańcy nie są informowani. Zamiast tego zmuszeni jesteśmy czerpać wiedzę z doniesień prasowych. Przy okazji usłyszałem z ust pana Partyki, że powinienem chodzić do urzędu i dopytywać się u burmistrzów, co też właśnie wymyślili i czym mają zamiar nas zaskoczyć!
Kolejną ważną kwestią omawianą na sesji był temat gospodarki odpadami. Temat ten wywołał burzliwą dyskusję. Zwłaszcza poruszony przeze mnie problem dostarczania i odpłatności za worki, po które trzeba chodzić do siedziby ZGK. Dobrze się stało, że wniosek o bezpłatne dostarczanie worków został ostatecznie poparty przez radnych. 
Przypomniałem przy okazji, że na sesji w marcu mówiono nam, że ustawa śmieciowa nie przewiduje możliwości dostarczania worków za darmo. Jak jest naprawdę? Okazuje się, że można! Trzeba tylko dobrej woli burmistrza.
Mocnym akcentem podczas sesji nadzwyczajnej było emocjonalne wystąpienie radnego Adama Kubika. Ten najbardziej doświadczony samorządowiec w ostrych słowach skierowanych do Romana Babskiego i Tomasza Partyki powiedział, co myśli m. in o sytuacji w ZGK. Tego jednak w relacji redaktora Nycza Państwo nie przeczytają. My do tej sprawy postaramy się jeszcze wrócić. Zapewne, powyższe tematy powrócą też na następnej sesji Rady Miejskiej, o czym nie omieszkam powiadomić naszych Czytelników.

LinkWithin