22 maja 2012

Na gorąco. Szybka reakcja Nowin

Zaledwie wczoraj narzekałem, że Nowiny Andrychowskie nie informują o tym, co się dzieje w powiecie i nie zamieszczają relacji z sesji Rady Powiatu, a tu proszę! Już dzisiaj na stronie internetowej pojawił się artykuł „Relacja z sesji Rady Powiatu”. Ciepło mi się na sercu zrobiło, ale tylko na chwilę. Krótką chwilę, bo tylko tyle czasu potrzebowałem, aby się zorientować, że jest to kopia tekstu z oficjalnej witryny Starostwa Powiatowego w Wadowicach.

Dla porównania oto tekst na portalu Nowin:

a to ten sam tekst na portalu starostwa:
                          
Tym razem nie posądzam redaktorów NA o plagiat. Przykro mi tylko, że tak traktują andrychowian – własnych czytelników. Zapewniam szanowną redakcję, że miejscowi internauci potrafią sami serfować po stronach różnych urzędów. Czyżbyśmy dla przybyszów z ościennych gmin wyglądali na tak nierozgarniętych? Nie o taką reakcję i relację mi chodziło! A o jaką? Może redaktorzy z dzisiejszych Nowin zajrzą do starszych numerów miesięcznika i zobaczą, jak powinny wyglądać takie materiały. Tak byłoby chyba najprościej. Musu oczywiście nie ma.
                           
Z drugiej strony, cieszę się, że dziennikarze z NA czytają nasz młodziutki blog. Dziękujemy za zainteresowanie. W rewanżu mogę uczciwie przyznać, że również regularnie zaglądam na stronę Nowin. Ostatnio z wiadomości tam zamieszczonych najbardziej podobał mi się tekst „Pani Burmistrz czytała dzieciom” (http://nowiny.andrychow.eu/index.php/bliej-kultury/dziao-si/1538-pani-burmistrz-czytaa-dzieciom). Artykuł jest krótki, ale treściwy. Dowiedziałem się z niego, że Pani Agnieszka Perończyk-Adamek w godzinach pracy czyta przedszkolakom bajki. Wreszcie wiem: po pierwsze, co robi Pani Wiceburmistrz i po drugie, że robi coś pożytecznego. I to mnie optymistycznie nastawiło do urzędu. Mam nadzieję, że ta nowa świecka tradycja przyjmie się w magistracie. I że dzieci to wytrzymają.
                                                                                                                  Franciszek Penkala

LinkWithin