29 marca 2013

Źródło spod Pańskiej Góry. Na święta kolor, relacje, informacje a także piękne świadectwo zaufania Bogu


Wcześniej niż zwykle, bo już dzisiaj w kiosku „Emaus” można nabyć tygodnik parafii św. Macieja. Tradycyjnie, świąteczny numer „Źródła…” ma kolorową okładkę. Na pierwszej stronie zamieszczono życzenia od duszpasterzy, na ostatniej (także w kolorze) niepublikowane dotąd zdjęcia z Drogi Krzyżowej, która 22 marca przeszła ulicami Andrychowa oraz fotograficzne wspomnienie z pielgrzymki andrychowian do Ziemi Świętej. W środku znajdziemy m.in. obrzęd śniadania wielkanocnego, krótką relację z obchodów Niedzieli Palmowej w parafii (wraz ze zdjęciami), kolejne podziękowania za wsparcie inwestycji parafialnych oraz świąteczne informacje. Ze swojej strony, w sposób szczególny zachęcamy do przeczytania dwóch tekstów: artykułu Ireneusza Żmii poświęconego świętowaniu Wielkiej Soboty obecnie i w dawnych czasach oraz świadectwa związanego z karmelitą, ojcem Rudolfem Warzechą, którego proces beatyfikacyjny rozpoczął się w styczniu 2011 roku.

Ten Sługa Boży przez wiele lat pełnił posługę w wadowickim szpitalu. Stąd znany był też andrychowianom, którzy się tam leczyli. Wielu do dziś wspomina rozmowy, wspólne chwile modlitwy z zakonnikiem. Oto fragment jednego ze wspomnień ze spotkań z o. Rudolfem (całość zamieszcza „Źródło…”):


„Pamiętam sierpniowy dzień - pogodny, upalny, sala szpitalna, 6 łóżek. Po nieprzespanej nocy na łóżku na korytarzu - leżałam przy oknie, patrzyłam w nie, lecz nie widziałam światła, cisza przerywana płaczem, bólem serca. Próbowałam go tłumić, dławiąc się nim, by uspokoić moje nienarodzone dziecko. Cierpiałam. Sytuacja przygnębiająca, bez nadziei, gdy w sali pojawił się zakonnik w brązowym habicie z siwizną na głowie - w sierpniowym słońcu niczym z aureolą – Ojciec Rudolf, a z nim cała radość życia. Podszedł do mnie, choć moje łóżko było najbardziej oddalone od drzwi. Od razu poczułam promień radości. Rozmawialiśmy. Wniósł tyle nadziei. (…)  Któregoś dnia podczas rozmowy Ojciec zadał mi pytanie wprost, czy chciałabym, by moje dziecko, gdy dorośnie - poszło za Panem, zostało osobą duchowną.” 



W świątecznym „Źródle…” znajdziemy także stałe rubryki, m.in. cykl „Czy wiesz że…”, ogłoszenia oraz intencje.  

Gorąco polecamy świąteczny numer „Źródła spod Pańskiej Góry”.

LinkWithin