26 września 2012

Ludzie piszą. W innych miastach radzą sobie z parkowaniem lepiej


Po wpisie na temat miejsc postojowych:
http://dlaandrychowa.blogspot.com/2012/09/na-tropie-gminnych-inwestycji-szukamy.html
z bardzo ciekawym pomysłem zwrócił się do nas stały Czytelnik z Andrychowa. Publikujemy mail w całości, chociaż nieco podzielamy obawy jego autora, że propozycja zgłoszona przez opozycję może zostać z góry przekreślona przez obecne władze. Zaryzykujemy, a życie pokaże;)
Panie Krzysztofie,
poruszył Pan temat miejsc parkingowych, który mnie bezpośrednio dotyczy. Mieszkam na osiedlu, wracam z pracy później niż większość sąsiadów i nie mam miejsca do zaparkowania samochodu. Mój samochód został nawet oblany żrącym środkiem przez jakiegoś lokalnego, anonimowego mściciela, po tym jak zaparkowałem go na trawniku.

Wiem, że podobne problemy są w innych miastach i że często przeszkadzają w budowie mieszkańcy (bez samochodów), którzy nie chcą likwidować zieleni przed blokami na rzecz betonowych parkingów.
Widziałem utwardzone miejsca parkingowe na os. Lenartowicza. Są trwałe (o dziwo) ale bardzo nieestetyczne. Betonowe są może trwałe, ale już niemodne.


Będąc w tym roku nad polskim morzem zobaczyłem rozwiązanie, które nie tylko wyglądało estetycznie ale sprawiało wrażenie ekologicznego i taniego. Znalazłem stronę producenta "geosystemu" i okazało się, że ma ono jeszcze jedną zaletę: budowa parkingu w tym systemie nie powoduje naruszenia wskazań płynących z warunków zabudowy (w przypadkach, gdy parking powstaje w miejscu obecnego trawnika). 

Wydaje mi się, że w tak zbiurokratyzowany państwie, jakim jest Polska, to ogromna zaleta tego rozwiązania. Zachęcam do wejścia na ich stronę i zapoznanie się z tym rozwiązaniem.
Nawet ekolodzy nie podnieśliby krzyku.

P.S.
Nie jestem związany z tą firmą w żaden sposób. Są inni producenci tych rozwiązań, ale ci mają najlepszą, najbardziej przejrzystą stronę. Pozdrawiam.

Dane osobowe do wiadomości administratora strony.

LinkWithin