11 czerwca 2012

Romanie, nic się nie stało? Jeszcze o Pani skarbnik


Przewodniczący Rady Miejskiej
Roman Babski 
Wracamy do sprawy Pani skarbnik Jolanty Lach. Na majowej sesji Rady Miejskiej przewodniczący Roman Babski oraz prawnik magistratu uznali, że z zatrudnieniem skarbnika w Urzędzie Miejskim jest wszystko w porządku. Dowodami są pisma podpisane przez... Jolantę Lach (poniżej skany tych dokumentów). Tymczasem Jolanta Lach nadal figuruje w Krajowym Rejestrze Sądowym jako Prezes spółki Laked z Bielska – Białej:
(http://www.krs-online.com.pl/laked-sp-z-o-o-krs-314745.html). Wątpliwości byłyby mniejsze, gdyby zainteresowana przedstawiła notarialnie poświadczoną umowę zbycia udziałów w spółce ( z 227 udziałów do 28). Zgodnie bowiem z Kodeksem spółek handlowych art. 180: „Zbycie udziału, jego części lub ułamkowej części udziału oraz jego zastawienie powinno być dokonane w formie pisemnej z podpisami notarialnie poświadczonymi”. Nam radnym, takiego dokumentu nie pokazano. W tej sytuacji pozostaje mi wierzyć, że przewodniczący Roman Babski ma wystarczającą wiedzę w całej sprawie i świadomie wziął na swoje barki odpowiedzialność za tę decyzję. Romanie, ty najlepiej wiesz, co robisz.
Przypomnijmy parę faktów. Na kwietniowej sesji Rady Miejskiej poruszyłem sprawę Pani Skarbnik Jolanty Lach. Przedstawiłem wypis z Krajowego Rejestru Sądowego z dnia 19 kwietnia 2012 roku, w którym Jolanta Lach figuruje jako Prezes Zarządu spółki Laked z Bielska – Białej. Ponieważ to Rada Miejska powołuje i odwołuje skarbnika, miałem obawy, czy nie zostało złamane prawo, bo skarbnik nie może prowadzić działalności gospodarczej. Wówczas nie dostałem żadnej odpowiedzi. Czekałem miesiąc na jakiekolwiek pismo.

Doczekałem się i uważam, że Państwu również należy się ta wiedza. Dlatego przedstawiam skany czterech pism, które otrzymałem według chronologii ich datowania.

Pierwsze pochodzi z dnia 28 lutego 2011 roku. W piśmie tym Jolanta Lach zwraca się do „Laked Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Bielsku - Białej” cytuję: „Uprzejmie informuję, że z dniem 28 lutego 2011 roku rezygnuję z funkcji Prezesa Zarządu Laked Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Bielsku – Białej”.



Drugie pismo datowane jest na dzień 29 kwietnia 2011 r. (czyli dwa miesiące później). Pismo nie jest do nikogo zaadresowane. W nagłówku pojawia się wyłącznie napis INFORMACJA. Jest jednak stempel z datą przyjęcia na dzienniku podawczym Urzędu Miejskiego. Jolanta Lach informuje, że „przed dniem powołania na stanowisko Skarbnika Gminy Andrychów” prowadziła działalność gospodarczą. W drugim i ostatnim zarazem zdaniu J. Lach informuje, że zaprzestała działalności gospodarczej z dniem 30 marca 2011 roku poprzez wykreślenie z ewidencji działalności gospodarczej. Koniec. O rezygnacji z funkcji prezesa, ani o Krajowym Rejestrze Sądowym ani słowa. Nawiasem mówiąc do dzisiaj (11. czerwca) w internetowym wykazie KRS Jolanta Lach nadal figuruje jako prezes spółki Laked (http://www.krs-online.com.pl/laked-sp-z-o-o-krs-314745.html).


I ostatnie pismo J. Lach z dnia 21 maja 2012 roku adresowane do Romana Babskiego, Przewodniczącego Rady Miejskiej w Andrychowie. Cytuję te dwa zdania: „Odpowiadając na Pana pismo z dnia 10 maja 2012 roku (…) uprzejmie informuję, że w dniu 28 lutego 2011 roku złożyłam oświadczenie o rezygnacji z funkcji Prezesa Zarządu Laked Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Bielsku – Białej. Kserokopię tego pisma przedkładam w załączeniu.”


Czwarte pismo, to dokument zaadresowany do mnie, w którym R. Babski streszcza powyższe trzy i stwierdza, że w związku z tym Pani Joanna Lach nie naruszyła przepisów prawa.


Podsumujmy. Przewodniczący Rady Miejskiej Roman Babski na moje wyraźne pytanie podczas sesji RM w dniu 31maja, czy uważa sprawę Pani skarbnik Jolanty Lach za załatwioną, odpowiedział: „TAK”. Stanowisko to potwierdziła Pani prawnik Urzędu Miejskiego. Ja pozostałem przy swoich wątpliwościach, ale respektuję decyzję przewodniczącego R. Babskiego. Sam przewodniczyłem Radzie Miejskiej i wiem, że moje postanowienia i tak były weryfikowane przez Wojewodę i Regionalną Izbę Obrachunkową. Powtórzę tylko na koniec: Romanie, nic się nie stało?


LinkWithin