22 lipca 2012

Letnia zagadka. Konkurs dla naszych Czytelników (3)


Nasz wakacyjny konkurs cieszy się coraz większym powodzeniem. Tym razem zagadkę przysłał nam Czytelnik. Bardzo dziękujemy i zachęcamy wszystkich do wspólnej zabawy.

Witam autorów bloga. Po przeczytaniu wczorajszej informacji i wobec smutnych wieści, jakie co rusz nadchodzą z centrum kultury, mam propozycję na wakacyjną weekendową zagadkę na Panów blogu.

Tym razem pytanie mogłoby brzmieć: Jaka może być reakcja burmistrza Żaka, gdy wróci z Włoch, na protesty mieszkańców wiosek w sprawie zwolnień w centrum kultury:

a) „jestem zaskoczony”,
b) równie popularne „nic nie wiedziałem”,
c) wiedziałem i pozytywnie odniosłem się do planu powołanej przeze mnie dyrektor. Bo kochani jest kryzys.

Niestety wygląda mi to tak: to my, zwykli andrychowianie mamy i odczuwamy kryzys a burmistrz Żak „ma” 2 wiceburmistrzów, dyrektora biura burmistrza i innych urzędników.

Chciałbym jeszcze napisać to, co mówi wiele osób. Ani burmistrz Żak, ani burmistrz, którego wybierzemy za 2 lata nie mają wpływu na to, że pracowników zwalniają prywatne firmy. Przykre, ale to cena kapitalizmu. Za to władze gminy na czele z burmistrzem Żakiem mają wpływ na to, co dzieje się w urzędzie oraz instytucjach i firmach, które podlegają gminie: szkołach, centrum kultury czy np. zakładzie gospodarki komunalnej. Nie mogą uciekać od odpowiedzialności za los tych instytucji i los osób tam pracujących.

Na koniec jeden wątek. Dotyczy obietnicy z kampanii, że ważne decyzje będą konsultowane ze społeczeństwem. Moim zdaniem, po raz kolejny okazało się, że to czcza obietnica, na którą niestety dałem się złapać.

Pozdrawiam autorów bloga a za waszym pośrednictwem dziennikarzy i komentatorów mamnewsa. To dwa miejsca, gdzie możemy dowiedzieć się, co naprawdę dzieje się w naszej gminie.

Dane personalne do wiadomości administratora strony

LinkWithin